måndag, april 07, 2008

ElgelGelgElGELG

Jag blev så sugen på att skriva här...utan något speciellt i åtanke... så jag försökte komma på nåt.
Jag skulle ju kunna skriva nåt helt flummigt (lite som överskriften)
Eller en dikt..
Eller något jag läste för ett tag sen..
Jo, några av er har ju läst Shane Claibornes "Den oemotsåndliga revoltionen" Utgiven av Cordia år 2007, Stockholm, s 86 (studentskada) Det är ju många av oss också som funderar på vad vi ska bli och då har Mr Claiborne skrivit så bra..

...att det viktiga är inte vad vi gör utan vilka vi är, det spelar ingen om jag är läkare eller jurist utan vilken läkare eller jurist jag blir.
...Moder Theresa sa: "Bekymra dig inte för din karriär. Tänk på din kallelse, den är att älska Jesus."
... så Shane berättar att när han gick ut gymnasiet visste han inte vad han ville göra, bara att han var "kallad att älska". Så i hans gamla skolkatalog står det att hans aktuella yrke var professionell älskare.

Mycket bra bok för övrigt!!.. och jag kan ju inte låta bli att skriva en dikt också:

En klass,
med klass.
Det, mina vänner,
är vad jag känner.
Mycket vi delat,
och spel vi har spelat.
Vi har knutit speciella band,
och det med bara en hand...

Kolla det blev ju oseriöst också (se början, jag träffade alla tre)

...och en kram

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

anna, du är bra! Gillar dig!!

2008-04-08 23:29  

Skicka en kommentar

<< Home