söndag, mars 09, 2008

Frågan är...

Ok nu ska jag skriva här igen.

I förrgår tror jag det var, så låg jag och kunde inte sova.
Skulle jobba tiidigt nästa morgon så jag var kanske lite stressad över det.
Samtidigt så låg jag och funderade ungefär över vad jag ska ta mig till med livet.
tillslut så kom jag på att jag ska titta lite i min minutbibel som jag har och inte kollar så jätteregelbundet i. där tänkte jag i alla fall att jag kanske skulle kunna hitta lite ro.
Så jag slog upp 7mars efter som klockan var över 12.

Där läste jag i alla fall:

Tänk på din skapare i din ungdom, innan de onda dagarna nalkas, de år som ingen glädje har att ge. Predikaren

Det handlade lite om att tid med gud inte är bortkastad enligt förklaringen i boken.
Jag tyckte det var ganska passande, och tänkte att det betyder att det är nu jag borde ta tag i saker, innan jag blir gammal och allt bara blir dåligt...

Sen har jag tänkte lite längre... det kanske fanns lite mer utmaning i texten.
Den är ju skriven av predikaren, som sägs vara kung Salomo???
Och han var ju väldigt framgångsrik och rik som ung???
Men vad gav det honom?
han verkar ju ha blivit ganska deprimerad.
Alltså kanske jag inte behöver oroa mig så mycket för vad jag ska göra med mitt liv.
jag kanske redan gör saker med mitt liv.
och jag får försöka ha med min skapare i mina tankar så går det nog inte så illa som det verkar. (det står ju inte "annars kommer det onda dagarna nalkas") Tjohej. det var inte så deprimerande text ändå... Eller............................................................. (=

3 Comments:

Blogger hanna said...

va fint! särskilt bra det där med kung Salomo. det stämmer, kanske måste man inte ha ett bra jobb eller vara framgångsrik och lycklig? Kanske är det nu när man är ung och vilsen som man kan göra saker som man verkligen vill. kanske är man som mest mottaglig för Guds kärlek just nu? känner igen mig i dina tankar.

2008-03-10 22:40  
Anonymous Anonym said...

mm! men jag tror inte det är fel att skaffa sig "bra" jobb och så, bara man inte könner sig tvingad till det. Tänk på skaparen och att vi är världefulla och "nyttiga" oavsätt.

2008-03-11 09:12  
Anonymous Anonym said...

Jag tror man blir mer mottaglig ju mer man behöver det.
Och det borde ju blir mindre behov för en kung med massa folk som lyder och har sig.

2008-03-11 09:15  

Skicka en kommentar

<< Home