onsdag, februari 27, 2008

Vad gör jag nu

Hej vänner! Kul att se vad folk gör. Tänkte skriva enligt trestegsmodellen jag också.

1. Pluggar till sjuksyster, på universitetet i Luleå men på distans. Började nu i vår, så jag kan ingenting... Jo lite, men inte jämfört med Maggie till exempel:) Upplever det svårt att veta hur många h/dag man måste plugga för att klara tentan, men det ger väl sig. Försöker vara så strukturerad som möjligt, om än det är svårt och man egentligen hellre vill vara ute i solen! (om det är sol)

2. Bor.... bor... hm.. bor..?? Jag har faktiskt inte så stor aning om var jag bor just nu. Officiellt bor jag hemma i Böle men jag är nästan aldrig där, utan tillbringar större delen av tiden hos Jonas. Känner dock inte riktigt att Jonas lägenhet är mitt enda och riktiga hem, eftersom han har ansvaret för lägenheten (betalar hyra osv.) Snart får vi dock en annan lägenhet, en tvåa på övervåningen på ett hus, så det är det jag siktar in mig på. Längtar tills vi får fixa iordning där, kanske kan man säga att jag bor där i tanken...

3. Just nu: Har haft seminarium i salutogent perspektiv på hälsa. Har en skön känsla av att det är över. Ska strax gå ut på promenad för att fånga dagens ljus, och sedan ska jag plugga.


Såg nyss bilder från Smögen, som Edvard hade på pixbox. Det var nostalgiskt, oj vad fint det var! Vilken gemenskap vi hade. Känns tråkigt att inte träffa er i klassen så mycket längre!
Hoppas hur som helst att ni har det bra där ni är nu. SKRIIIIV och berätta vad ni gör!
//hanna