torsdag, januari 24, 2008

Update.

Hej, jag har inte skrivit här på ett bra tag, men det blir lätt så när man har en egen blogg.
Härborta i England förändras inte så mycket, men nu ska jag iallafall ta en kurs. Den är kombinerad engelska och lärarassistent praktik. Det har varit lite strul med att få praktik plats eftersom de måste göra kriminalkoll på mig och grejer innan jag får börja, men nu börjar solen gå upp över södra London.
Men allt är förstås inte arbete. I Mars så ska jag (vet inte om jag borde skriva det här offentligt) gå och se Kelly Clarkson inne i stan. Fixade biljetter redan i höstas och jag hoppas det är värt det. Jag har gått på en del andra konserter; Foo Fighters, 30 Seconds To Mars, och något schysst coverband. Ett par fotbollsmatcher har det också
blivit och flera museum. Det händer alltid nått.

Vill någon komma och hälsa på en helg är det helt okej. Jag bor i en stor prästgård, så det finns plats.
Annars går dagarna framåt. Livet är samma visa oavsett var man befinner sig. Det enda är att man kanske är för upptagen eller glömmer bort den ganska mörka men ibland så glada melodin.

"Vakna långsamt. Det är säkert.
Är du som jag? Vilsen och stark, rastlös och svag?
En sak är säker. Skönhet är verkligen inte rationellt."


/Samme