söndag, januari 06, 2008

Störigt

Jag stör mig så på alla kedjebrev där det står typ, om du verkligen tror på God så skicka detta vidare, eller Om du inte skäms för Jesus så skicka vidare.
Det är bara samma skit som alla andra kedjebrev, kanske finns någon fin tanke bakom, men den försvinner nog fort i massutskicks hysterin svallvågor. Det som blir kvar är bara fabricerade ord som vill tving på en något man inte är beredd att ta emot.

Jag vill vara öppen för att det finns många sätt att göra saker på och att dömma ut något kan vara vanskligt för en vanlig dödlig. men jag stör mig.

Kan inte alla bara sluta skicka kedjebrev. Det blir lite pojken och vargen över det hela.
Jag tror inte på ett enda kedjebrev. Snart tror jag inte på tidingar heller.
Det bir svårare och svårare att tro på saker.

Nu ska jag lägga mig och sova i kristianstad! (: I morgon kommer en ny dag med nya synvinklar.
Kramar till er.

7 Comments:

Blogger Mattias Hermansson said...

Jag håller absolut med.

2008-01-07 01:20  
Blogger Anna Elg said...

Jag håller också med! Jag skickar inte vidare sånt..I så fall tar jag bort den biten där det står att man ska skicka vidare det och skickar då bara den bra delen som är bra(om det är nåt bra)

2008-01-07 11:23  
Anonymous Anonym said...

Det var smart Anna! har jag inte tänkt på (=

2008-01-07 12:15  
Blogger Edvard said...

Jag håller oxå med. Bra grej där Anna.

2008-01-08 09:15  
Blogger Samme said...

Jag trodde det var Matte, men jag håller helt med. På din sida Isak! Forever.

2008-01-09 14:48  
Blogger Gunnar & Anna said...

Jag är helt överens med er. Bra sagt Isak. Kramar

2008-01-09 15:30  
Blogger hanna said...

Word! Bra grej det där med att inte skicka vidare "skicka-vidare-uppmaningen"...

2008-01-09 18:57  

Skicka en kommentar

<< Home