torsdag, november 08, 2007

Till mig


Guds ande fyller mig... hur tuft låter inte det!
Ibland önskar jag att man kunde säga så utan att det låter så fel.
För ibland kan man som sådär känna hur Gud bara blåser i en och man bara vill tala!!
oftast för mig när jag är ensam och inte så feg. det är väldigt skönt i alla fall att känna så. Man tycker man kan göra storverk och hur man bara ska älska alla och komma till alla som är olyckliga och ensama.

Jag tänkte gå till kyrkan idag... sen ångrade jag mig, det är för jobbigt. sen tänkte jag nog gå i alla fall. Fast det var ju ändå skönare att se på tv. Nu börjar den snart jag hinner om jag springer! och jag sprang!

Och jag var med. Det var fint. Jag blev rörd. det rörde sig inom mig.
Jag vill röra på mig!!

Liturgi kan vara oerhört karesmatiskt, kanske inte som i Apostlagärningarna när anden kom över apostlarna. men hur stilla det än är så kanske ändå ganska likt.

Ärlighet, Medkänsla, Tro, Tillit, Hopp, Förströstan, Glädje, Sorg, Tvivel, KÄRLEK och mycket mer. Allt måste få¨plats, annars ryms inte hela människan.

Nu i dessa irritera sig över alla "dumma" ateister tider, (och dom irriterar sig på oss)
Visste ni att Ateisterna har ett skyddshelgon? Det fanns en väldigt from nunna. som lixom många av oss, hade en stark upplevelse av Gudsfrånvaro, Jag vet inte hela historien, men i alla fall så började hon kalla Ateisterna för sina bröder och systrar. Hon kunde förstå dom gissar jag.
Kan jag också. riktiga ateister förstår jag oftast bättre än mig själv. Dom lever i alla fall som dom lär. Det blir så lätt att börja kämpa mot dom, när vi ska kämpa för dom.

Ju mer jag hör om knäppa kristna desto mer tvivlar jag. ju mer jag hör om Jesus deto mer spännade tycker jag livet är. Nu ska jag göra lite på mitt sedan länge bortglömda projekt.

Jo Johannes kyrkan i stockholm var det. Ingemar Johansson och mässan till mig.
klockan 19 på Torsdagar i Johannes församling.

Usch vad jag saknar er!!! oftast tänker jag inte på det alls, men jag skulle verkligen vilja ha er här! inte på hjälmared. Vem som helst av er (Helst Corre)!

Det finns så otroligt mycket vackert!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad djup du är! Tänk om alla ägnade lika mycket tid och energi åt att tänka som du måste göra. Jag tror det skulle bli en bättre värld då. Jag drömde om dig inatt, det du! :-)

2007-11-09 09:45  
Anonymous Anonym said...

Kan bero på att jag har ganska mycket tid över, när jag bara sitter för mig själv och tänker.
Men tack, det var snällt.
Ojoj! oj nu blir jag lite intreserad! hoppas det inte var en mardröm, (; kram

2007-11-09 16:43  
Blogger Samme said...

Tack Isak! Det där var ett jättefint inlägg. Ärligt och välskrivet. Vet du att de gånger som man verkligen inte vill gå till kyrkan är ofta de gånger som det blir bra om man går. Häftigt med den där nunnan. Känner igen mig i det. Kramar!

2007-11-09 19:20  

Skicka en kommentar

<< Home