fredag, november 02, 2007

Härlig kille

Var hälsade forna bibellinjestudenter!

Känner att jag har varit väldigt aktiv på bloggen på sistone... Dock måste jag bara dela med mig av ett väldigt lustigt mejl som jag fick av en tysk. Han mejlade mig på facebook och ville veta mer om Piteå. Så jag berättade lite och här kommer ett svar på mitt mejl... Med all respekt; det är bara så kul att läsa hans svenska!

"Hejsan Hanna,det är saa snäll att du har berättat om din stad. Tusend tack. Nu vet jag ungefär hur det är att liva där. Det laater allt bra vad du säger.

Jag tror inte att jag har problem att förstaar er dialekt. Har du varit en gaang i Skaane? De är omöjligt att förstaar. Jag hade en arbetskamrat i Göteborg som kommer fraan Skaane... oh oh det gick inte bra. ;-)

Jag studerar i Kassel (Tyskland) el teknik. Jag hoppas att jag blir färdig till nästa mars... saa lärar jag känner Piteaa under vintern. Mitt examensarbete handlar om vindkraft i Piteaakommun. Kanske har du hört om Markbygden. Maanga människor vill inte ha vindkraftvärkar i Markbygden. Det kan jag förstaar men de är mycket viktigt.
Just nu sitter jag i universitätet. Paa grund av det skriver jag Piteaa... mitt tangentbord har ingen svenska aa ;-)

Jag tror att det är fint att bo i norrbotten. Det är helt bra att bo i Sverige... Sverige är skönaste land paa världen tror jag... en dag ska jag bo i ett rött trähus med vita kanter och rida paa älgar ;-)

Om jag faar fraaga, vad gör du annars? Studerar du ocksaa? Har du varit en gaang i Tyskland?

Jag önskar dig en trevligt helg och en gaang till, tack för mailen! "