onsdag, november 07, 2007

Tro


Varför är det så att det är lättare att tro att Jesus var en människa som rest från framtiden och att Maria blev "provrörsbefruktad" av någon från framtiden än att Gud skulle kunna göra det?

På ett sätt är det som positivt att vi har tilltro till oss själva.
Men våra förklaringar blir bristfälliga...

Förklaringarna kan bli bristfälliga åt andra hållet också.
Vi går som mellan två diken. den smala vägen?
Men att gå i mitten... blir man inte så där spyljummen då?

Försöker jag få mig att tänka rätt eller leva rätt.
Eller är det jag som gör något?

Jag ska läsa på lite!

2 Comments:

Blogger Samme said...

Det där tänka rätt, leva rätt, var en oerhört intressant kommentar..

2007-11-07 20:02  
Blogger Mattias Hermansson said...

Allt jag kan säga är att man inte blir spyljummen av att gå i mitten.

2007-11-08 01:39  

Skicka en kommentar

<< Home