måndag, november 12, 2007

Små änglar i snön...

är väldigt nöjd med min titel, små änglar i snön... Just nu ägnar jag nämligen dagarna åt att umgås emd små änglar, eller närmare bestämt, små sexåringar, men jag tycker nästan att dom är änglar...
förutom när dom slåss och bråkar. Och säger dumma saker till varandra. Men barn är väldigt fascinerade! så fina! och deras tindrande ögon.... änglaögon.
Sexåringar kan så mycket mer än vad man tror (eller iaf jag tror...) dom tänker och funderar mycket...
Och dom tycker faktsikt ännu mer om att elka än vad en bibelklass på hjälmared gör, tro det eller ej... Helst ska man leka lekarna hur många gånger som helst...

Vet inte vad mer ajg kan skriva om ungarna... tror att ni fattar att jag tycker om dom. Och hela eftermiddagarna får jag sitta och pyssla med dom! (Kul va, Anna Elg!?). Så dom tycker att jag är deras "pysselfröken".

Snön ja.. det har snöat här i stockholm nu i helgen. Så idag har nästa alla barnens kläder hamnat i torkskåpet när dom varit ute och lekt. Och det va inte kul att cykla till skolan (ca 2 km) i fallande snöslask i morse... :( Men så är det...

I helgen ahr jag funderat över min Livsväg i uppsala på ett läger m samma namn. träffade samuelsson å malena där, å bertil! trevligt...

det var nog allt för mig... nu ska jag sova snart för att ladda för ännu en dag med mina barn... Sen nästa vecka blir d nog caféslit igen...

hoppas ni har det bra där ni är!

/jossan

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det låter som att du ska bli förskolelärare! :-)

2007-11-12 22:12  
Anonymous Anonym said...

oj, jag var där utanför, utanför livsväg (=
Körde typ förbi med bilen. Skulle ha stannat!

2007-11-13 09:25  
Blogger Anna Elg said...

Låter som ett drömjobb! =) KRam på dig Jossan

2007-11-17 23:43  

Skicka en kommentar

<< Home