lördag, september 15, 2007

hmm..

Idag sprang jag förbi "plattan" här i stockholm. där stog en man med sitt högtalarsystem och pratade om Jesus. Han stog där helt ensam och alla bara sprang förbi. Jag måste först säga att han gjorde betydligt mer än vad jag gör. men ändå, han pratade om Jesu blod, frälsning och syndernasförlåteslse, och massa sånt. och det slog mig att jag förstod knappt vad han pratade om.... Jag vet ju vad han pratade om, men jag kände mig som jag tror att många andra som gick förbi kände sig. Jag tycker det var jättefint det han gjorde. starkt. men var det någon som förtod nått i stressade stockholm. kanske blev någon berör av Jesus renande blod. men kanske byggdes också fördommar upp.

Jag vet ju inte hur man ska göra. och kanske försöker jag bara bortförklara mig för att jag inte står där. kankse borde jag ha lyssnat lite längre. kanske borde jag ha visat mitt stöd.
Ville bara dela mina tankar.

En annan sak som ibland kommer upp är korstågen.
Som kristen måste man som på nått sätt försvara sig mot dom.
Plötsligt slog det mig. jag tror inte på kristendommen, jag tror på Jesus.
Flummigt kanske. kristendommen är långt ifrån felfri.
Men vill man leva ett liv i godhet vilken väg är bättre?
Och

1 Comments:

Blogger Jossan * said...

bra tänkt isak, håller med dig att man kan fundera på om sådanna "gatuevangelisationssatsningar" är så bra... jag rtor egentligen attd et bästa är att bara va kristen, att va sig själv, att va medmänniska, och att låta det tala...men det är mycket svårare.
Vi satt å pratade runt middagsbordet ikväll om hur man lever ett radikalt kristet liv idag, kom inte fram t så mkt men d va intressant...
bra å fundera... å svårt...

2007-09-15 21:41  

Skicka en kommentar

<< Home