tisdag, september 04, 2007

Undrar vad Anna gör nu för tiden..

..om det är någon som tänker så, så ska jag lätta era hjärtan med att berätta en liten historia (jag har kryddat historien lite ;) ).
Det var en gång för länge,länge sedan, cirka två veckor sedan, så höll Anna på att söka en massa jobb. Hon hade i och för sig timanställning på hemtjänsten, men ack det var inte många timmar, och inte är det roligt att sitta och vänta på att bli inringd. Anna pratade med sina vänner om att hon längtade efter att ha ett jobb med fasta tider, så hon kunde engagera sig lite mer i församlingen och hitta på saker på fritiden.Anna hon sökte flera jobb och hon bad farbror Gud om att få ett jobb. Tiden gick och inget hände, men så en dag ringde snälle prästen i Annas församling, "undrar vad han vill.." Jo, han frågade ifall Anna ville vikariera som vaktmästare i församlingen i 10 veckor, när den riktige vaktmästaren hade semester. Snälle prästen undrade om Anna kunde tänka sig att börja redan nästa vecka för tydligen hade han som skulle varit vikarie fått förlängt på annat håll. På så vis fick Anna ett mycket trevligt jobb, och nu kan hon engagera sig mer i församlingen.. faktum är att hon är där nästan varje dag! Tack farbror Gud!
snipp sanpp snut så var sagan slut

4 Comments:

Blogger Jossan * said...

vilken fin historia Anna! :)

Kan väl säga att jag känner igen mig i det där att sitta å vänta på att bli inringd. Men jag har ännu inte hittat ngt heltidsjob, fått det lyckliga slutet på histrien... men vi får väl se!

lycka till med vaktmästeriet!

kram

2007-09-04 18:59  
Blogger Anna Elg said...

vakmästeriet är iför sig bara 75%, så jag hoppar in lite på hemtjänsten... Du kommer hitta nåt Jossan, hur går det med skolan?

2007-09-05 18:35  
Blogger Jossan * said...

det går bra m skolan, men det är ganska jobbigt att hoppa rint. igår va jag på 3 jobb på en dag!

leksaksaffären är jättemysig! :)

2007-09-06 12:04  
Blogger hanna said...

å vad bra för dig! jag har inte fått något jobb än, men det är lite skönt att va ledig... fast det vore ändå bra med ett jobb såklart:) lycka till med jobb och allt annat! kramar /hanna

2007-09-09 23:07  

Skicka en kommentar

<< Home