söndag, september 02, 2007

Gloria

Jag mötte en människa, som verkligen inte tyckte om kyrkor eller samfund.
Men Jesus var helt ok, mer och mer i alla fall.
Visst får det en att tänka. Visst blir man ödmjuk.

Jag tror att ALLA har fel. Jag först.
Jag tror vi alla kommer bli förvånade en dag.

Tur att Jesus kom hit i alla fall. Det ger mig hopp ändå.
Det blir nästan skönt att jag har fel. Det är ju sånna som mig han vill äta med.

Jag tror att vi alla har en uppgift som krossar alla gränser och fördommar.
Och låter vi den inte göra det, då kommer inget bli helt.

Förut tänkte jag att vi först alla tillsammans skulle ha rätt.
Nu tror jag mer att vi alla tillsammans skulle VARA rätt.
Tillsammans i världen inte i en organisation.

Men känner jag Gud rätt finns det så mycket mer och anurlunda.
eller??