måndag, september 24, 2007

Jag har gått runt och burit ett kors runt min hals och ett frizons armband runt min armled.
Mitt lilla sätt att visa att jag är kristen. Tänker att om andra ser att det finns kristna så kanske dom kan tycka det är tuft eller nått.
Men när jag tänker efter så känns det så fel.
Absolut inte utan värde, det tror jag inte.

men varje gång vi försöker profilera oss som kristna på sätt som inte har med äkta kärlek till människor omkring oss, så tror jag vi tar bort nått i stället för att ge nått.
Många har en konstig bild av kristen dom som om det bara handlar om makt och att vara bättre eller nått sånt.

äääsch vet inte hur jag ska formulera mig.
Menar i alla fall, att vill vi visa att vi är kristna så tror inte jag att det bästa sättet är yttre symboler, Det kanske får oss att känna oss duktiga så vi slipper ta hand om och möta människor. så fungergar jag i alla fall, och det är inte så kul.

Men jag blir altid lika glad när jag ser en person i "prästkrage" på stan.

3 Comments:

Blogger Samme said...

isak, jag tror du är inne på helt rätt spår.

2007-09-25 10:56  
Blogger hanna said...

"men varje gång vi försöker profilera oss som kristna på sätt som inte har med äkta kärlek till människor omkring oss, så tror jag vi tar bort nått i stället för att ge nått."
word!

2007-09-25 11:52  
Blogger Anna Elg said...

bra tanke =)

2007-09-25 17:34  

Skicka en kommentar

<< Home