torsdag, augusti 09, 2007

Ojojoj..

Det blidde inte Göteborg och bagare/konditor, det blev så mkt krångel med allt det där.
Så för 2 veckor sedan så kollade jag på högskolan efter restplatser, min pappa började prata om Grythyttans restauranghögskola.. så jag kollade in deras hemsida.
Det visade sig att det fanns kvar platser på ett program som heter Sommelier och måltidskreatör. (Sommelier= typ prova viner o dyl.) Så jag sökte det och några psykologikurser.
Idag fick jag reda på det hela, jag kom in i Grythyttan!
Så nu börjar det jobbiga med att hitta lägenhet och allt som har med flytt att göra. Men det ska bli kul!
Jag hoppas att ni kommer och hälsar på mig :)

http://www.oru.se/templates/oruExtDeptIntroPage____4888.aspx

4 Comments:

Blogger Lina said...

va spännande de låter!!! så kul.
men jag fattar inte riktigt..ska du bara prova viner??

lycka till ullis!

2007-08-13 12:54  
Anonymous Anonym said...

haha nej inte riktigt, det är företagsekonomi, hur man blir en bra värd och servering. mm.
/ullis

2007-08-13 14:41  
Blogger Gunnar & Anna said...

va kul men var ligger Grythyttans restauranghögskola? Lycka till med lägenhet och flytt.

Kram

2007-08-15 12:45  
Anonymous Anonym said...

Grythyttan ligger ca 7-8 mil från Örebro..
//ullis

2007-08-25 14:43  

Skicka en kommentar

<< Home