tisdag, februari 20, 2007

Ansvar


Såg på tv nyss, att folk som köpt etanolbil tankar den med bensin efter som att det blir några hundra billigare i månaden, Dom tycker att staten ska gör det billigare så att dom kan börja tanka etanol igen.

Jag fick lära mig en sak i lumpen om jag nog inte kan säga att jag lever efter,
Men som jag vill eftersträva.
ANSVAR kan man INTE deligera,
Uppgifter kan man deligera men ansvaret ligger kvar på mig.

Gud har gett oss ansvaret att ta hand om världen med allt den innehåller av miljö och människor. det ansvaret kommer vi aldrig kunna ge till staten, uppgiftern kan vi ge, men det är fortfarande upp till oss. vi kan inte vänta på att staten eller alla stora företag ska göra.
men jag tror inte Du begär att vi ska göra mer än vi förmår.
Det ger i alla fall mig ett nytt perspektiv på att göra det "lilla".
Kramar