fredag, februari 02, 2007

Schlager-rapport från Schlager staden Jönköping

med glitter o glamour kommer här en liten rapport inför morgondagen.. jag vet allt att de råder en spänd stämning på hjälmared, full av förväntan! själv är jag precis hemkommen från en sprakande kväll..
börjar med en liten recension av låtarna:
1. Elin Lanto - minns inget av låten mer än att den hette money. alltså inget bra betyg. kommer antagligen vara glömd hos alla på måndag.
2. Andersson o Gibson - en riktig liten myslåt. vackert o trevligt o mysigt.
3. Anna Book - kvällens höjdpunkt för några, kvällens toapaus för andra. ja, va ska man säga, en book som försöker sjunga o dansa. en äkta schlager med allt vad det innebär.
4. Addis Black Widow - på ett sätt blev jag glad när låten kom, för då kändes det som även lilla jag kan få va me. mitt musik-öra sa att de va en del falska toner..kan ha hört fel. kan sammanfattas med fruktansvärt också.
5. Andreas Lundstedt - han är ju söt o så..
6. Tommy Nilsson - gör det igen. ännu en öpnna din dörr.. o tror de eller ej men jag gillar de faktiskt.
7. Sofia - en okänd stjärna med en fartig låt, kan gå hur som..
8. Uno o Irma - den som väntar på nåt gott..väntar inte för länge. Klockrent va ordet. men är man en stor fantast så är man.

jo..o om detta inte var tillräckliga anledningar för att kolla imon..så ska ni veta att det kommer visas många fina bilder över vår vackra stad. Även en kär vän "jätten vist" är med ett flertal gånger (vilket beytder att min lågstadieskola syns i bakgrunden). kanske ska tilläga att han faktiskt finns i Huskvarna o inte i Jönköping..

en bildkavaldad från kvällen:

anna "köttbullen" book rockar loss









uno o irma..så fint







en sista grej, jag är ingen nörd om de var nån som anade något sådant..


jo, en sak till. det är alltså Lina som skriver inte Matte..(inlogningen funkade inte)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack Lina! Nu behöver vi kanske inte ens se på det? Cool scen måste jag säga!

2007-02-03 12:35  

Skicka en kommentar

<< Home