torsdag, september 21, 2006


Hemma!



Äntligen har jag kommit hem. Det gungar och svänger i kroppen, den har ännu inte fattat att tågresan är förbi.

Känns konstigt och flummigt att vara hemma igen. Speciellt då man har sovit på ett tåg och kanske inte är lika pigg som vanligt, då är hela världen mycket förunderligare och alla detaljer i den förstorade minst hundra gånger. Kanske är det därför som jag är lite känslosam.
Tåget gick bra, vi krockade inte med någon älg (vilket jag låg och filosoferade kring ett bra tag) och jag fick supergoda plommon av en ganska snäll tant (som steg in i kupen under ett aktivt fnysande och undvikande av våra blickar. Jag tror att Gud omvände henne i restaurangvagnen).

Jaja, detta är egentligen ingen personlig blogg. Det är ju om bibelklassen som det gäller.
Min fina klass! Ni är helt underbara. Helt perfekta faktiskt!!
Nej, nu ljög jag nog.. Det var kanske inte sant.
Men i så fall är jag ändå glad att jag har gåvan att kunna älska en bunt knäppgökar!

Jag ber till Gud att denna klassens smekmånad ska ha något verkligt i sitt innehåll.
Det är min tro och mitt hopp!
Gud välsigne er, allihop. /Beachen

ps. Nö sko I asta, återigen. He blir hyvvades finnt å fara del fjälls. I sko taga kameran å skrivblocket vä mä, I tänk att I sko jära nanting i stil med en resedagbok å bilder å hela faderullan. Så no sko ni få si, nalta i alla fall. Fjällen - de absolut bästa ställe dö kan tänk opa. ds

3 Comments:

Blogger Mattias Hermansson said...

fint med lite fin dialektal-skrift på slutet där :P

2006-09-21 17:00  
Blogger Samme said...

jag undrar också vad som kommer hände när våran "idyllfas" är över och man kommer börja irritera sig på varandra..hoppas man kan ta saker på bra sätt..

2006-09-22 23:47  
Blogger Isak said...

be å beda be a bertil bära bocken backi backmans boda

2006-09-24 14:27  

Skicka en kommentar

<< Home