söndag, september 17, 2006


Valvaka....

Nu är det valvaka på TV och jag sitter här... Känner mig inte jättemotiverad att titta. Det går ju som det går och förhoppningsvis så får vi byta regering... Men lite spänannde är det!

Helgen har varit väldigt lugn och härlig (för alla oss som inte var på Liseberg...). Har hunnit ta mycket tid i keramiken och hunnit tänka en del.

Håller just nu på att fundera en hel del på evangelisation. Hur når vi människor i vår tid med evangeliet? Hur ska människor i Sverige idag kunna lära känna Gud? Hur ska Sevrige förändras som land? Mycket spännande saker att fundera igenom, men det är svårt... Men det vore så coolt om det hände något i Sverige- om det blev en väckelse! Fatta härligt!

Jag tror att människor i vår tid är mer intreserade av Jesus än vad vi tror. Många människor söker efter en mening med sina liv. Men frågan är om vi som kristna ger dom svaren.

Som sagt så funderar jag mkt över detta - och skulle kunna skriva mkt längre. Men då vet jag inte om ngn orkar läsa... Kanske återkommer.

Den sista veckan har det varit så fantastiskt vackert här på Hjälmared, solen som glittrar i vattnet... Tänkte därför avsluta med en liten dikt som jag skrev i våras:

Din skönhet, förundran, jag ser i allt som sker,
Din storhet, beundran, Du är så mycket mer

För Du är min Far och Du älskar mig,
jag vet att jag är Din.
Du är min Far, och jag är Ditt barn,
jag vet att Du är min.

Din skönhet, förundran, jag ser i allt som sker,
Din storhet, beundran, Du är så mycket mer,
för Du är min Far.

/Jossan