onsdag, september 20, 2006

gåvornas mysterier...
isak (den store), edvard, malena o jag, lilla lina sitter här i datasalen o filurar. för att vi har inte gåvoupptäckande..som resten, eller kanske inte alla resten men många resten.
men de där med gåvor är inte enkelt. frågor om gåvor har cirkuleras runt här mycket på sistone, har verkligen alla en gåva? varför har vissa så tydliga gåvor? är de verkligen en gåva att byta overhead-blad? vad är egentligen en gåva? kan en gåva va att kunna prata massa, men sällan säga nåt vettigt? o hur ska man använda sin gåva?
alltså egenltigen borde man kanske va med på kursen som de läser men som isak sa "vi är mycket bättre o behöver inte de" men de är inte sant..för så är de inte! ha.
nä..anledningen till att man sitter här idag är väl kanske mer rädslan för att upptäcka att ens gåva är att byta overheadblad..eller liknande. fast inte bara. aja. så är de.

sen innan var jag på toa o kom de sig att jag började tänka på en låt av ingemar johansson (han är bra fast att han är 50+), tror den heter "trons gåva", rätta mig om jag har fel.
texten går såhär, eller liknande iaf:
"guds gåva är ett mysterium
trons gåva är ett mysterium"
o så tror jag verkligen att de är de är ett mysterie med gåvorna, tror ingen riktigt kommer bli klik på dom. tanken som följde vart att de likaväl kan hända att jag får värsta gåvan när jag är 55..allt kan man ju inte få från början. då skulle de ju inte bli så spännande, som om man skulle få alla sina julklappar man ska få hela livet på en o samma dag...inte alls skoj ju. sök din gåva o vem vet när den dyker upp..kanske idag, imon, på annadagen, på annandagen eller på nån annan dag. vem vet mer än Gud...

lite tankar från mig.
/lina "lelle" mållberg



<-Lina

1 Comments:

Blogger Isak Tornberg said...

Det där med att vi är bättre det var ju högst oseriöst. Jag tror inte på bättre jag tror på. Olika.

2006-09-20 19:03  

Skicka en kommentar

<< Home