onsdag, oktober 11, 2006

Sista paddeltaget?

Har jag tagit mitt sista paddeltag för iår??
Nu börjar det faktiskt blir höst här på hjälmared.
Kanoten tas upp ur vattnet.

Och läggs i vintervila??

Här sitter jag i alla fall i en datorsal, medans alla andra är på
Ligths in alingsas. Jag följde inte med för jag har redan varit där.
Ganska fint var det.

Nä usch tankarna mal på bra i kväll.
Varför kan inte alla bara få komma till "himmelen"??
visst folk är dumma kanske till och med onda.
men ändå! Alla är ändå människor. Alla fötjänar bra.
Man brukar säga att Kärleken överlever döden in i evigheten.
Det tror jag på. Men jag brukar fundera på om det verkligen är rätt
att jag ska få del av guds nåd när inte alla får det.
Ibland skulle man vilja göra som Mose i öknen och säga ta mig i stället.
Men frågan är om man verkligen skulle vilja det? säkert inte när det kommer dit.
Men hoppas kan man.

Tänk att leva i värsta lyxhuset utan bekymmer och utanför går enns vänner och fryser och plågas.
Det är den orättvisa bilden av himmlen som jag får när jag hör folk prata om den ibland.

Jesus gjorde det ju lätt för oss egentligen!
Men det är inte så lätt ändå, eller är det det?

Det bästa med nåden är i alla fall att det ALDRIG är försent.
Jag lever på det hoppet. jag inbillar mig att alla blir frälsta innan dom dör.
det är lättare att leva så.

Det känns som att många försöker göra det så svårt och exslusivt att vara kristen.
"Det är vi som är kristna" "vi har rätt" "så här måste det vara" jag hoppas verkligen inte det är så.

Tankar kommer och går, men det är sällan dom består.
ibland är det bara skönt att skriva av sig lite.

Jag önskar jag hade talets gåva.
Det finns mycket att be för!

Kramar till alla!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är befriande att vi får lägga domen i Guds hand!
Men visst är det en svår fråga...

2006-10-11 23:05  

Skicka en kommentar

<< Home