tisdag, oktober 03, 2006

Jag sitter/satt och skrev lite mina egna ("egna" kanske passar bättre?) tankar om Kors, Korset, Avrättningsredskap och Försoningssymbol. Till synes motsägelsefult?
Så har jag aldrig tänkt på det, men egentligen..
(Jag ska fortsätta med att läsa andras tankar senare)

Orden flyter fram, och jag känner mig nästan lite poetisk. (:
Det är kul... jag gillar poesi, precis som bilder och musik
kan det nå oss på plan som "vanlig" fakta inte kan.

Ok, vissa människor går faktiskt igång mer på statistik än något annat.

Jag kom i alla fall att tänka på gårdagens lektion. då vi pratade om trosbekännelser.
Pas underade hur vi skulle känna oss om några biskopar i bakgrunden viskade att trosbekännelsen var poesi. Vilket KAN ha inneburit att dom inte trodde på den?
Min kännsla är att många, säker jag också skulle ha tänkt att dom där
biskoparna dom känner minnsan inte Jesus.

Jag var inte alls med när det hände och jag säger och vet absolut inte vad nån menar.
Det spelar hur som haver inte så stor roll för det här.

men jag tycker det passade bra som ett exempel. (:
Vi är dåliga på att förstå varandra. Jag tror det.
Många problem skulle kunna slippas om vi försöker förstå.

Jag ransaker jag egentligen mig själv mest.
Vi skulle kunna gissa att någon av biskoparna var exempelvis typ K.G Hammar.
Alla vet ju att han inte tror på massa saker.

Men vad vet vi egentligen om det??
Hur många har frågat? Eller läst? Eller ens försökt förstå?

Det man förstår kan man inte hata, så brukar det heta.
Då borde det vara viktigt att förstå.

Angående i alla fall K.G så tyckte jag Bertill berättade bra om jus det.
Han försökte inte sälja ut Kristen tro eller göra den till nått den inte här.
Han försöker få människor till en relation med Gud.

Just nu laddar jag hem massor av information om sverigedemokraterna.
Vi ska nämligen jobba lite med demokrati och yttrandefrihet.
Jag kommer på allt man hört om dom är från andra som bara förkastar dom direkt.
Man bygger en mor mot dom och vill inte veta mer. Men vad vet vi?
Är alla som röstade på dom helt korkade? När man läser deras hemsida så får man ändå en liten annan bild. Jag kan förstå att vissa "normala" människor kan rösta på det dom ser och läser.
Jag menar inte att dom har rätt. självklar finns det nått som heter fel.

Vi gillar nog att dömma. Det kanske får oss att känna oss speciella... jag är i alla fall inte som dom! så kan vi säga.
Men vi är dåliga dommare tror jag.
Tur att det finns en bra dommare. den ende som egentligen räknas.

Nu ska det snart sovas!

Snart säger Gud till solen, EN GÅNG TILL! (=
Han blir visst aldrig less!

Kramar!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Isak du är klok du! Kramar och välsignelser!

2006-10-05 19:20  
Anonymous Anonym said...

Instämmer med föregående talare.

2006-10-05 19:48  

Skicka en kommentar

<< Home