lördag, mars 24, 2007

Sommar eller?



Utanför kapellet! här sitter jag nu. solen skiner genom ännu bara träd och kastar förädiska skuggor över det halvt gröna gräset. från datorns inbygda högtalare sjunger det kristna skatebandet relient K. Brevid mig sitter hanna och leker med min kamera, på andra sidan står Jonas med ett hopprep i handen. Och se, där borta kommer en leende magda med solen lysande genom hennes lockiga hår. Dom ska hoppa dubbelhopprep. Anna J som just kommer ut från kappellet verkar oxå vilja vara med.Jag är förkyld och får stå över. sitter med min pilotisar och är lite för tung i ögonen för att orka med solen utan dom.
Förutom förkylningen är det en bra dag, Vi har haft öppet hus här på skolan, vilket har inneburit fika hela dagen! Det är riktigt varmt här! tänker på hemma där det förmodligen fortfarande är snö. Jag gillar snö.

Jag funderar lite på kärlek och grejer. Låter tankarna sväva. Lite öppna tankar.Det är inte svårare att gilla folk när man är sjuk, nästan lättare för man blir ju lite omhändertagten. Men det är helt klart svårare att visa det. samma sak är det ju när man är på dåligt humör eller inte har så bra självförtroende, det drabbar väl alla mer eller mindre. Kan man älska folk utan att det syns? Lurar man bara sig själv då?Det står säkert nått klokt i bibeln. Det är ju trevligt att lära sig läsa bibeln.Men tydligen är dom inte lika noga med att man ska läsa bibeln i katolska kyrkan.
En bra anledning att läsa bibeln borde ju vara för att man ska bli kärleksfullare.Jag måste erkänna att det inte alltid är man känner så. Det kan vara hur spännande som helst. Men ibland blir man bara osäker på saker. Det kanske behövs men nått som nästan alltid är mycket givande det är bibelutläggningar. Det är verkligen inspirerande.

Visst är det säkert jättebra att läsa bibeln, men det kanske fanns en vitts med att inte alla ska läsa bibeln?? Alla får ju sina egna idéer och det blir splittringar. Visst ibland behövs det ju. Men har man kärlek så behövs väl inte bibeln? Nu tror jag inte någon är så perfekt. Men äää jag vet inte vart jag vill komma egentligen (= man kan ju alltid söka Guds vägledning, hans gåva till oss var ju trots allt inte en bok utan livet och sig själv, genom Jesus. Puss kram.